söndag 20 november 2011

Försakad, icke förglömd ...

När jag har haft tid att blogga har lusten inte infunnit sig ... och när jag har haft lust har jag inte haft tillfälle att sitta vid datorn. Man kanske skulle ta och skaffa sig en sån däringa modääärn mobiltelefon så att man kan fota och blogga närhelst andan faller på ... Nåja, nu sitter jag här mitt i natten eftersom jag inte kan sova. Tänkte passa på att tacka Jessica i Norrtälje för det fina sockgarnet jag fick i brevlådan förra veckan, se här ...

Så har jag tömt kameran på bilder jag tog på väg till jobbet tidigt en dimmig morgon ...




Drygt halva November har passerat och kaktusen visar sin skönhet i rättan tid ...




Nu ska jag göra ett nytt nattningsförsök ...

18 kommentarer:

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Ja vissa gånger käner maninte för att blogga och andra gör man det. Men märkligt är att de gånger man inte har lust och inte har något att berätta, enligt en själv, så är det de gångerna som man får mest gehör...hahaha

Evas Pyssel sa...

Så vackert sockgarn och vackra dimmiga bilder. Bloggtorka, ja det tänker jag också ibland. Men ofta dyker det upp något i alla fall !!!
Kram Eva

Rosenvante sa...

Känner till det där med tid o lust alldeles för väl. Har haft mina funderingar på en såndan mobil också, men springa runt med 2 i fickan känns inte så kul heller.
Hoppas du fick sova nått efter dessa nattliga trapatser.

Anonym sa...

Bloggtorka har vi alla ibland:-) Vilka vackra bilder du har tagit. Fint garn och det kan man ju aldrig få för mycket av.

Kram

Myran sa...

Vilka kanonbilder på kaktusen. Nästan som om den vore tecknad.

Snäckskalsdalen. sa...

Töm kameran ofta, det var fantastiska bilder!
Agneta kram

p.s. jag har precis skaffat mig en sån där mobil, men jag vet varken ut eller in, jag undrar emellanåt om det verkligen är en mobil, eller om det är en kamera eller kanske en dator.....d.s.

hugan sa...

Det där med bloggtorka inträffar lite då och då även här. Kanske de tidiga, dimmiga morgnarna som sätter sina spår.? Lika inspirerande tänkte jag.. ;)
Lite kul färgnamn på ett sockgarn..undrar om de har sockar i karibien..? Ja färgerna har de säkert där iaf.! tjosan hejsan.
Hoppas natten var god!

Hedvig sa...

Åh, det garnet har jag också, fast i en annan färg. :)

Eva sa...

Hmmm... Det kanske borde varit blogga jag skulle gjort inatt...:)
Hoppas att du fick lite sömn sedan, här har det varit lite si och så med det. Så bloggen står still pga totaltorka på idéfronten.
Underbara bilder!

Äppelblom sa...

Ja, ibland är det lite trögt att blogga, men då låter jag bli.
Nu har i alla fall jag städat färdigt det där omöjliga rummet.
Det tog nästan 5 heldagar. Puh!
Jag är så nöjd och lättad.
Så fin julkaktus du har. För flera år sedan hade jag 2 stycken som var jättestora och de blommade alltid vid den här tiden. Den sista jag hade för några år sedan vattnade jag ihjäl.
Ha en fortsatt fin vecka!

Black Iris sa...

Dina dimmiga bilder ser riktigt skrämmande ut i sin häftighet.
Jack the Ripper lurar i bakgrunden.. Nej nu skenade min fantasi iväg igen..

Kram Maidi

Mormor S sa...

Jag ser att jag får gratulera dig i efterskott. Grattis Grattis.

Jag har som vanligt att bloggtorka jag också. Jag skall göra ett försök när andan faller på.
Vad mycket fint garn du hade köpt och mycket härliga garner du inte köpte.
Jag tog en bild från dig med stickade rutor till en filt. Det tror jag att jag skall testa.
Du har tagit mycket fina bilder. Jag är dålig på att ta bilder. Maken hade en kamera tidigare och den gick det bra för mig att ta bilder men sen tappade han den så den gick sönder. Han har köpt en ny men den har jag inte orkat lära mig men det kanske blir någon gång.

Jag önskar dig en trevlig Första advent.
Hälsningar Siv

hugan sa...

Fortfarande blogggtorka??
Glad Lucia önskar jag dig!

StickochVirka sa...

Bloggtorka här oxå. Funderar på att skaffa mig en sån där mondän telefon med. Det blir nog lite lättare att sköta bloggen med en sån. Kram!

Äppelblom sa...

Gott Nytt År!

Hedvig sa...

Stor nyårskram till dig!

hugan sa...

Hallå?
?
Önskar dig en god fortsättning på det nya året och hoppas att allt är bra!

Nina/Stjärnkraft sa...

Hohohoo, vart i helsefyr har du tagit vägen?! Det har väl inte hänt något otrevligt i privatlivet?? Ja, du förstår säkert att man blir orolig när bloggtystnaden blir så här långvarig.

Hur som haver, GLAD PÅSK och så hoppas jag på ett livstecken!

♥-kram från ruggugglan i sjön