torsdag 28 juli 2011

Balsam för själen ...

Lugna sköna dagar i eget tempo är härliga. Jag har haft ett par såna nu med sovmorgnar, promenader och handarbete precis när jag vill. Jag har fått en del gjort samtidigt som själen har fått sitt. Att sitta i stillhet med ett sticke eller en virkning är som att meditera. Balsam för själen ...

Omväxling från de stickade mössorna. Min första Värma Litenhätta. Beskrivning finns här.

Jag stickade först en snodd som knytband till hättan, men den blev lite för kraftig så den fick bli ett armband i stället. Det passade bättre med ett virkat band till mössan.

En duschboll har det blivit också. Virkad i turkost lite raspigt akrylgarn enligt beskrivning som finns här. Jag la till en kant med fasta maskor i det färgglada garnet bara som lite piff ...
Kanske har jag gett mig själv och andra en idé genom mitt foto, virkade julgransbollar :D

9 kommentarer:

Nina/Stjärnkraft sa...

Yay! Dusch-/julgransbollen var ju hur cool som helst! Den måste jag apseluut testa att göra någon gång. Men först blomkudden *slår mig själv på fingrarna och säger ajabaja*

Klibbigt och kvalmigt här. Har inte blivit många maskor virkade idag av den anledningen :o/

hugan sa...

Oj så skönt det livet låter! Har det iof nästan så jag med.. :-)

hehe vilken fiffig kombiboll! Först i granen efter jul kan man tvaga sig ren! Eller tvärtom kanske ;-D

Cia40 sa...

Visst är det som "balsam för själen"...:)
Och att få tvaga sig med den härliga duschbollen blir som balsam för huden...:)

Skönt att bara få vara, och göra det man mår bra av...samtidigt som det blir lite gjort...:)
Själv skall jag iväg o jobba, semestern är nu slut, och ute öser regnet ner, droppar som ballonger...lite tråkigt för alla som har semester,....fast lite tur för mig då bilen nu blir tvättad,vilket jag annars skulle gjort idag....räddad igen...hihi

KRAMAR till dig, Cia:)

Eva sa...

Jag MÅSTE lära mig virka!!! Ja mer än de rutor som just nu är vilande för Värma liten...
Men när det är klart så!:)

Evas Pyssel sa...

Vad roligt att du virkade duschbollen , som jag har "snöat in på". Vackra färger och helt klart en toppen julgranskula ! Kram Eva

Johanna Stålros sa...

Så fina saker du gör. Kram J

skapa och inreda sa...

Så härliga färger. Duschbollen är ett av mina ska göra i sommar projekt :)

Syfrullan sa...

Nu har jag hittat till din blogg! Tack för besöket! Jag har lagt upp en beskrivning på sjalen du frågade efter.
När det gäller masktätheten på mina spiralstickade sockor,id,ideas daily garn från COOP. 18m x 24v = 10x10cm.
Hoppas detta är till någon nytta.

Snäckskalsdalen. sa...

Tvättbollen var jättefin som julgranskula, det var en bra idé!
Det där flerfärgade garnet var väldigt fint, jag blir glad av färger!
Agneta kram