lördag 14 juli 2012

Väder är ingen lek ...

Häromkvällen när jag gick hem från tåget mullrade det på bra runtomkring. Rätt som det var blixtrade det och smällen kom nästan genast. Jag som ändå gillar skådespelet och tycker att åskväder är fascinerande blev ganska knäsvag ska erkännas. Jag hann precis hem innan regnet började vräka ner ... Annars har vi klarat oss ganska bra här från "det värsta" som väl är.

Jag har fått en riktigt snajsig sak i brevlådan. En nytryckt bok, författad av bästa Nina. Den ska jag börja läsa ikväll och det ser jag fram emot!

Veckan som kommer ja, det är en semestervecka och den är jag värd. Gubbas har fått lite hjälp i butiken så han ska vara ledig nån dag också. Vi tänkte ge oss ut på kantarelljakt och kanske ta en sväng till Herräng i Roslagen när syrran kommer i mitten av veckan. 






Så kommer jag nog sticka fler femtimmarskoftor också ...



3 kommentarer:

Nina/Stjärnkraft sa...

Så bra att boken hittade fram :oD Hoppas Solveig kan bestå med några goda garv ;o)

Här har vi t.v. inte haft något åskväder alls, men massvis - MASSVIS - med regn är utlovat för morgondagen. Passar bra, för jag har inget mot att sitta inne och fortsätta virka på mina mormorsrutor :o)

Natti, natti från Åland!

Rosenvante sa...

Skönt med lite ledighet, bara vädret blir lite bättre också. De här regnskurarna och även åskan är inte kul i längden, man kan ju inte bara sitta inne o häcka hela sommaren precis.
Ha det så skönt och du, de där koftorna var verkligen jättesöta.

Hedvig sa...

Superfina bilder på växterna!
Och lycka till med kantarellerna, de säger ju att det är massor i år. :)