söndag 1 juli 2012

Kattkavalkad med Pyttipannaposör

De flesta av mina bilder verkar vara oåterkalleligt borta, men jag hade några kvar på minneskortet i kameran. Dagen innan allt kraschade i datorn tänkte jag att jag skulle bränna ner de bästa bilderna på cd-skivor. Hmmm, jag tänkte ... I såna fall är det inte tanken som räknas ...

Den första bilden i raden hade jag kvar som tur var. Skruttis poserar i Pyttipannasjalen jag har stickat till mig själv. Mönster till den hittar ni här. Jag har stickat en till syrran och en till min väninna i England också. De fick rosa/lila/violetta toner i sina. Jag är ju som bekant rödtott och då sitter höstiga färger fint på mig ...
Resten av bilderna togs idag ...









4 kommentarer:

Nina/Stjärnkraft sa...

Jag vet att jag har sagt det förut men jag säger det gärna igen: trots att jag inte är kattmänniska alls är er katt en katt i min smak :o)

Måste nog ta mig en titt på den där pyttipannan i alla fall ... Fresterska där! ;o)

Rosenvante sa...

Vilken otur med bilderna, tyvärr lär man sig ju aldrig att inte vänta tills morgondagen.

skapa och inreda sa...

Förstår att du känner dig frustrerad över datahaveriet, inte roligt när det händer. Det har hänt mig två gånger så numera sparar jag alla bilder jag tar på en extern hårddisk.

Titta här om du undrar vad jag menar

http://www.bidfun.se/bin/detail/159106?gclid=CPe13-jG_rACFccecgodCXJsQg

Kram
Annika

Bibbis blandning sa...

Oh vilken fantastiskt vacker katt du har. Klädde i sjalen gjorde han också. Men allt klär ju en skönhet.