onsdag 4 juli 2012

Vet någon vad detta är för växter?

Den översta ser ut som Cikoria, men den brukar väl vara ljusblå? (Den ser kanske ljusblå ut på skärmen, men den är lila). Den växte vid vägkanten utanför en villaträdgård. 
Den andra kvisten är från ett litet träd. Bladen är lite silvergröna, ser lite ut som olivblad. Blommorna doftar gott, nästan som Mimosa fast inte lika skarpt.



Vi har så mycket att göra på jobbet att jag är helt slut i huvudet när jag kommer hem. Jag orkar ingenting känns det som. Men snart får jag vara lite vila. En och en halv vecka kvar i hetluften och sen en veckas ledighet. Då kommer älskade syrran upp från västkusten och vi ska hitta på en del skoj. Efter det ska jag jobba tre veckor för att sen har tre veckors semester. Nåt att se fram emot!



1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Hej där !!
Det var längesedan. Jovisst är det Cikoria. den andra vet jag inte.
Hoppas allt är bra med di.
Kram Eva