tisdag 27 maj 2008

Doktor Sven sa ...


Jag är sjukskriven helt till och med nästa onsdag, sedan halvtid till midsommar. Jag försökte mig på att jobba igår, men se det gick inte. Huvudet funkar inte riktigt som det ska eftersom jag känner mig så trött och utmattad. Jag har inte återhämtat mig helt efter bihålebesvären och jag har andra typiskt fibromyalgiska symptom. Jag ska på återbesök på tisdag för en ordentlig kontroll och då ska också svaren på dagens prover vara klara. Doktorn tycker att jag ska gå ut på tre "ganska intensiva" (så gott jag orkar) 20-minuterspromenader om dagen och vila mycket däremellan. Det låter bra tycker jag. Regelrätt motion funkar inte. Jag har provat olika varianter men det kommer bara surt efter. Man kanske känner sig hyfsat pigg en dag och försöker göra något extra och visst, det känns rätt bra just då, men efteråt ... Aj aj aj, etter värre blir det med den gamla kroppen. Synd bara att det ska till så många bakslag innan man äntligen fattar att det går ju bara inte ...

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Tåkigt att du inte mår bra men grattis till en lyhörd läkare?

Var snäll mot dig själv, ta en sak i taget och lyssna på kroppen och ta minst två skedar chyawan varje dag..

Be läkaren ta ett blodprov också som kollar folacin i blodet. Det är ofta man har brist på det vid fibro och det syns inte i 'vanliga' prover.

Man blir väldigt trött och hjärnan funkar inte alls som den ska när man har en brist på det.

Anki sa...

Jag käkade sista antibiotikan igår morse och idag startar jag med den indiska dunderkuren!
B-12 och folat ligger väldans lågt så det käkar jag tillskott av redan. Jag fick en intensivkur med injektioner under en vecka i början av mars men känner ännu ingen skillnad alls. Men det känns faktiskt som läkaren lyssnade den här gången och la ihop två och två ...