lördag 17 maj 2008

Melodikrysset 20

Lekande lätt i dag också!
Fick en riktig hästkur med pennicillin av doktorn igår. Får se hur lång tid det tar innan magen protesterar. Tydligen har jag gått länge med en infektion i kroppen så det är inte konstigt att jag har varit tröttare än vanligt under en lång tid. Immunförsvaret påverkas kraftigt negativt av ledsamheter, särskilt när de kommer i flock. Med tanke på hur mycket skit som hänt sedan i julas är det inte konstigt att jag dragit på mig infektioner. Nåja, nu går det åt rätt håll i alla fall och då är det lättare att leva med värk och alla andra "konstiga" symptom. Det blir ju inte heller bättre av tråkigheter, allt hänger ihop ...
Grådaskig himmel och riktigt kyligt har vi i dag. Jag tog in Pellisarna igårkväll, vill inte att de ska frysa ihjäl. Skruttolino fick jag däremot inte med mig in. Han vaktar reviret och spanar efter läckra kattor. Han har tydligen begäret kvar fast han är kastrerad ;-) Däremot kom han ingalopperande så fort jag öppnade dörren i morse. Hungrig som en varg och riktigt fjäskig.
Det är min tur att försöka tippa ihop en storvinst till syrran och mig. Hon lyckades inget vidare förra helgen. Vi hoppas på en vinst så vi kan få råd att göra något kul och annorlunda tillsammans. Vifta på tårna i sanden i något varmt land till exempel, eller shoppa loss i London ... Annars har vi alltid kul ihop när vi träffas, med eller utan pengar i plånboken. Fråga våra söner hur det brukar låta när vi spelar kort ... *fnissar*.

Inga kommentarer: