torsdag 1 januari 2009

Gott Nytt År!

Inga nyårslöften avlagda här. Mer än att jag lovat mig själv att aldrig lova något ... Däremot finns det massor med saker jag önskar och vill 2009 ...

Jag vill att min mamma ska bli pigg och kry igen. Eller om det inte är möjligt, att hon får frid. Hon är 87 år och kroppen vill inte längre. Hon orkar inget och tycker inte att det är roligt. Hon vill inte längre ...

Jag vill att gubben ska få massor att göra på jobbet så att han får arbetsro. Eller att han inser att firman är en kvarnsten runt halsen ...

Jag vill att sonen ska inse allvaret med uteblivna betyg och anstränga sig ordentligt i skolan under vårterminen i nian ...

Jag vill att mina döttrar ska uppskattas på sina jobb, att de träffar någon att tycka om och må bra ihop med. Att dottern den yngre får kontraktet på lägenheten och att dottern den äldre äntligen får elen fixad ...

Jag vill veta vilka av oss som får behålla jobbet och jag vill veta vad fasen det är som pågår i världen och varför ...

Jag vill också veta vad det är jag vill egentligen ...
Fast just nu vill jag ha kaffe och Amarula ...

Jag tog en promenad i eftermiddags. Jag gick själv eftersom gubben har legat på soffan och stånkat i två dagar nu. Han hostar och febrar och tycker syndast om sig själv i hela världen ...

Kyligt var det i den bleka vintersolens sken och rimfrosten knirrade skönt under kängsulorna. Typiskt nog hade jag inte kameran med mig så när jag såg vackra isformationer fick mobilkameran göra jobbet. Det blev hyfsat bra bilder ändå, men de vackra ljusskiftningarna kom inte helt till sin rätt.













Inga kommentarer: