måndag 5 januari 2009

Trettondagsafton

I dag jobbade vi 4 timmar och det var precis lagom. Efter jobbet åkte jag och hälsade på mamma på sjukhuset. Hon blev så glad när jag kom och hon fick lite nytt liv i blicken igen när jag visade bilder. Jag stannade bara 1½ timme för hon orkar inte mycket längre.

Väl på hemmaplan igen konstaterade gubben och jag att utbudet i matbutiken var urtrist. Vi åkte till nya kinakrogen i byn och köpte med oss mat hem istället till sonens belåtelse. Jättegott var det och jag fick en rejäl matlåda till infrysning också :)

Jag har ju tidigare visat en knallrosa sjal jag stickade till dottern den äldre. Hennes bästa väninna älskar rosa och blev störtkär i den när hon såg den. Hon fick sjalen och nu stickar jag på en ny till dottra istället. Samma mönster som jag gjorde på dottern den yngres vinröda sjal. Jag använder Kauni Lace och har en beige och brun tråd så det blir en melerad effekt. Lite som gammalt hederligt raggsocksgarn ...
Ni ser väl att jag har min stiliga kisse som skrivbordsbild på jobbskärmen ...

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Kinamat e gott:)

Anki sa...

Jajamensan och den nya kinesen i byn är till och med bättre än den gamla :)