söndag 12 juni 2011

Svalka-aaaaah!

Molnigt har det varit av och till mest hela dagen, men ännu inte en droppe regn här. Fast luften är betydligt friskare och svalare så idag har jag fått lite gjort ändå ...

Bland annat har vi förärat Enköping med ett besök. Det var dax att ladda upp med tvätt- och diskmedel, hårshampo, deo, fryspåsar och HP-sås. Närhelst HP-såsen sinar är det hög tid att fara till Ö&B. Den är ungefär 10 kronor billigare per flaska där, liksom AXE-deon och diskmedlet. Annars handlar jag helst på hemmaplan och försöker köpa närproducerade varor i den utsträckning det går. Och om jag har råd ska tilläggas, för tyvärr är de varorna oftast mycket dyrare ...

Angående pellan i förra inlägget. Det var en av blomsteraffärerna som hade marknadspris på en hel pallvagn full med skruttiga växter på Nationaldagen, allt för tio kronor styck. Det stod flera damer där som ratade pellisarna och sa att tio kronor kunde man minsann inte betala för halvdöda växter. Jag fick då liv i mina i alla fall med lite kärlek och ny jord ...


Man kan visst hitta det mesta på second hand ...




6 kommentarer:

Nina/Stjärnkraft sa...

Hahahaa! Jadu, det är i alla fall något jag inte shoppat på loppis ;o)

Fiff sa...

först o främst; pellor var ett nytt ord för mig :-) lattjo! Och det mesta brukar bli fint med lite kärlek! det är som min trädgård...jätteskumt. förra året när vi precis hade flyttat in så var den fin o så, men detta året är det som om hela trädgården har exploderat och allt är dubbelt så stort och har spridit sig. Jag tror den kände att den äntligen fick någon som älskade den igen. ärligt, jag tror på det! O det va skoj att höra om irlands-trippen. Men jag upplever att det är mer sällsynt med såna där mysiga värdpar här i sverige än det är på brittiska öarna. både i england o på irland har jag upplevt flera som har varit sådär underbart härliga. Vi är nog lite mer stela här i norden, generellt sett ;-) KRam

hugan sa...

Pellor ska man inte rata! Bra fynd av dej :)
Här håller jag på att frysa ihjäl, från forna veckans tropik till dagens 12 ynka grader och kallblåst-fy! Men...ska å andra sidan jobba så..!

Hedvig sa...

Tack för din rara kommentar om mina grytlappar! :)

Mormor S sa...

Vi hade åska hela förra veckan och idag regnar det. Det blir att vara inomhus. Vad bra att ha Överskottsbolaget i närheten. Jag brukar vara in i Arboga när vi åker till vår dotter i Eskilstuna. Det är verkligen mycket billigare där på vissa saker.

Katterna kommer ganska bra överens. Smygis han har ju varit här förut när han var granne med oss och då var det inga problem.

Ha en bra och lugn dag.
Hälsningar Siv

Evas Pyssel sa...

Oj oj...där hade de glömt att tänka till. Jag har också någon gång lockats att köpa halvvissna krukväxter. Men det brukar funka med ny jord och lite småprat här också.
Kram Eva