måndag 19 september 2011

God Jul!

Ja det gäller att vara ute i tid ... Jag jobbade i går och när jag var ute på rast tänkte jag att det snart börjar julskyltas. I dag kom årets första julkatalog i brevlådan, från Jotex. Förvisso var årets första jultidningsförsäljare här redan för ett par veckor sedan, men där gäller det verkligen att vara först eftersom konkurrensen i området är stor. Själv börjar jag inte jula förän runt Lucia, ja bortsett från adventsstakarna då ...

På handarbetsfronten går det trögt med Citronsjalen. Bara slätstickning, tunt garn och många maskor är ingen bra kombination, haha. Jag har ett par sockor i Fabel på gång igen. Denna gång attackerade jag hälen meddetsamma, tjihooo! Dottern den yngre önskade sig ett par till. Visst sa jag och startade med glädje ett nytt projekt, haha ... Hon flyttade till Spanien för drygt en vecka sedan för att plugga spanska i tio månader. Hon kan behöva ett extra par gosiga mammasockor att hasa runt i på vintersvala Madridgolv ...

Nu är det dags för en kopp kaffe och att hugga in på Tobleronen som ligger där i skåpet och ropar: Ät mig ... Äääääääät mig!

10 kommentarer:

Nina/Stjärnkraft sa...

Jultidningar, redan?! Julkatalog, redan??! Vad är väl en ensam, kringdrivande jultomte mot denna förtida julhysteri? *ruskar bekymrad på huvudet*

Nej, skämt åsido, så är det allt bra märkligt att julandet tycks närma sig midsommar lite mer för vart år som går? Snart har vi nog en enda lång helg som sträcker sig från nyår fram till julafton. Varför inte låta ALLT pynt vara framme hela året egentligen..? Det är ju ändå ditåt det rör sig :o/

Någon Toblerone har jag dessvärre inte tillgänglig för att trycka i mig, men väl en plommonkaka under yoghurttäcke på gång i ugnen :oD

Evas Pyssel sa...

Oj vad du frestade.....med Toblerone. Finns det en go´are choklad ? Nej !!! Här har inte setts till något juligt än.Ja mina julkort förstås. Idag var det faktiskt lite somrigt igen. Det tackar man för. Kram Eva

Cia40 sa...

Tip, tap, tip, tap...tippe tippe, tipp tapp....Här är jag, och tippar in...:)

Inga har varit här med.... jultidningar,och ingen Jul-Jotex, heller....Hoppas nu inte Tomten glömt bort mig....hihi

KRAMAR till dig, Cia:)

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Ja fy, det är faktiskt en bra bit till på sommaren och hösten är på intågande...då är det olustigt att få julkataloger.....blä...även om jag älskar julen så får man ju ändå hålla lite på den.

Kanske kan man redan köpa julgran då då? Måste kolla i morgon på torget...haha

Astrid sa...

Ingen jul här inte. Möjligen att den lilla granen i skogskanten kan påminna om jul. Vi klipper den och förbereder..
Vilken tur att det finns sockstickningar. De är räddningen från släta tristesstickningar.

Felix sa...

Jul redan...? Nej, jag har ju lagom ställt om från sommar till höst. Det får allt vänta länge än...

Hösthälsningar
Elisabet

AnNie sa...

Ha ha,du är för rolig.Nej lämna julandet åt sidan och koncentrera dig på Tobleronen, mums.

Anonym sa...

Ja julen kommer tidigare och tidigare. Sockar kan jag inte sticka, pinnarna bara ramlar av tyvärr men däremot kan jag äta toblerone:-)

Kram

Black Iris sa...

Full rulle hos dig men visst är det lite väl tidigt att börja med julpynt.
Däremot kan jag nog snart börja pyssla till julen så något blir färdigt i tid..

Kram Maidi

hugan sa...

Jadå, jultidningar var de igång med i slutet av augusti! Jotex kom häromdagen...Här blir det vid första advent som det smygs igång..

Har också totalstannat i min (upprepade) citron...monoton kan man kalla den stickningen. Hade ju tänkt få börja på ett par gosiga sockar men vete tusan när det ska bli!

Lyllos dej som HADE choklad...själv har jag finsk choklad med rinnande söt lakrits innuti som ligger och väntar som tröst för kvällens skift ;)