söndag 11 september 2011

Semesterslut :(

Sista semesterdagen denna vända är snart slut och det är nästan jag också ... Men nu är gräset klippt, golven dammsugna och avtorkade, diskbänken ser snygg ut och sängarna är renbäddade. Skönt att sitta ner en stund med fötterna högt ...
Veckan hos syrran var kanon. Mycket bilåkande blev det, men det var det värt. Resväskan och extraväskan var proppfulla när jag åkte hem. Hittade ju en del "måste-ha-grejor" på Ullared, en del annat fint på Panduros outlet samt några billiga Fame Trend-nystan på Göksäter. Man kan bara inte låta bli när det är så billigt ...
Mysigt att träffa hennes söner med familjer var det såklart. Sju glada och busiga barnbarn i åldrarna en månad till tio år har hon, sex flickor och en pojke.
I morgon börjar som sagt vardagen igen med ett surt schema. Jag hade önskat att jobba på lördag för att vara ledig söndag och måndag. Enligt det lagda schemat är jag ledig lördag, jobbar söndag och ledig måndag. Samma sak om två veckor. Morr! Jag fattar inte varför de envisas med att kalla det för önskeschema när det ytterst sällan blir som vi vill ...
Nu är det dags för en uppdateringsrunda i Bloggiversum. Vi ses!
En ensam stackare i blom
 
Syrrans tax i sin favoritsovposition

Min kisse dricker hellre regnvatten än kranvatten när han kan välja.

Balsamin. Jag har massor i trädgården och de blommar tacksamt i nysanser från gräddvit till mörk ceriserosa. De kan bli drygt 150 cm höga. Nu börjar de sprätta iväg fröna och de kan flyga iväg flera meter. Är det någon som är intresserad av frön, säg till så plockar jag gärna innan de far iväg.

8 kommentarer:

hugan sa...

Jasså där är du igen! Låter som du haft en utomordentligt trevlig vecka med massor av ungar omkring dej! Den där lilla taxen har samma härliga stil som en viss Elsa ;-) helt ogenerad!

Härliga blomster du har, är tyvärr rädd att de inte trivs i mitt nordliga väderstreck.

Hoppas det går bra att jobba trots det sura schemat..!

Rosenvante sa...

Välkommen hem till vardagen igen.

Anonym sa...

Mysigt med både Ullared och meeeer garn. Garn kan man aldrig få för mycket av. Är det inte typiskt katter?

Kram

Evas Pyssel sa...

Gu´ så knasigt schema. Du har rätt att morra. Din semester har i alla fall varit trevlig. Kram Eva

Nina/Stjärnkraft sa...

Haha, så syrrans tax fläker ut sig! Min första hund, en skotsk terrier med det fantasifulla namnet Scotty, brukade sova på exakt samma vis. Det tar jag som ett gott tecken, att hunden är så trygg att den vågar snarka djupt med blottad strupe.

Det tycks mig som du haft en vederkvickande vecka hos din syster. Ett styng av avundsjuka sticker mig i skinnet, för om det är någon form av släkt jag hade önskat mig om jag fått välja så är det en syster.

Jag tycker inte du ska nöja dig med att morra över det där knasiga arbetsschemat. Du ska skälla. Högt och argsint. "Önskeschema"? My ass!

Cia40 sa...

Låter som en härlig semester, och att få träffa de sina förgyller...:)

Den lilla vovven njuter och har det skönt...Och detta är ävens Stigs favoritställning...:)

KRAMAR till dig, Cia:)

Black Iris sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Black Iris sa...

Gulle dej!!
Ta gärna bort kommentaren. Man tänker sig inte för alla gånger..

Kram Maidi