torsdag 14 juli 2011

En tur till Kupan och tur där ...

Tog en liten promenad på dan i gråvädret (ännu inget regn). Måste röra på mig för att inte stelna till av värken. Styrde stegen mot Kupan för att lämna ett par blusar jag inte använder. Väl där mötte jag mamman till en av min äldsta dotters kompisar från grundskolan. Skoj att prata ett tag och höra att det gått bra även för hennes flicka. Både hon och jag fyndade, hon köpte leksaker till barnbarnen och jag en stor kudde och garn. Själva kudden är helfräsch, men överdraget har en liten fläck på baksidan. Det är i bomull och är avtagbart så det ska tvättas. 20 spänn var den helt klart värd, skön att ha som extrastöd bakom ryggen. Garnet var ett riktigt fyndfynd. 40 kronor för 10 nystan Bianca! För det priset mååååste man ju öka på lagret ...



11 kommentarer:

Nina/Stjärnkraft sa...

Jämrans, vilka fina fynd! Kudden är ju för sööt (och skulle sitta som en smäck i min tanthammock) och 10 nystan Bianca för det priset - rena rånet! By the way, så fyndad även jag Bianca för ett tag sedan. Fem nystan för ungefär samma pris per styck som du fick ge och de har bl.a. blivit en Hjärtekatt :o)

Det har blivit kyligare här i Mariehamn också. När jag gick in från trädgården för kvällen visade termometern inte mer än 16,5 grader. Brr! Rena vintern, för tusan :o(

Anki sa...

Jaaa Nina ... nu fattas bara hammocken så jag kan sitta där och virka :D (faktum är att Hjärtekatt var nåt jag tänkte på när jag kom hem med garnet) ...

Evas Pyssel sa...

Du milde vad folk lämnar ifrån sig garn till Kupan. Jag fyndade också där igår. 5 kr per nystan . Nu får jag nog skärpa fyndiga inköp för mina lådor är fulla. Fast okej bra att ha till höstliga stick/virkkvällar vid teven. Kram Eva

Nina/Stjärnkraft sa...

Haha! Av tio nystan blir det måånga Hjärtekatter, vet du vad. Jag undrar om det gick åt ETT till min Friskus.

Angående hammocken: skulle du inte kunna be om att få sätta upp en liten lapp på Kupan?

"Finnes: tant. Önskas köpa: gungvänlig hammock för optimala handarbetsstunder."

Nu har regnet kommit!

Anonym sa...

Jättesöt kudde, sommarkänsla. Kul att det är mer än jag som samlar garn:-)

kram

Eva sa...

Så läcker kudde!
Och garnet var ju sannerligen ett fynd.
Jag MÅSTE komma iväg till "second hand-rundan" längs Hornsgatan! (Myrorna, Stadsmissionen o en till som jag tappat namnet på, från ca Mariatorget o ner mot Slussen) Fast jag är inte det minsta förtjust i att åka till sta'n.
SV Visst är det härligt med så'na människor som hon som sände tyget? Hade kostat henne 60:- bara i porto!

Black Iris sa...

Ojoj, 40 kr för 10 nystan.. Det får man nog aldrig nån annanstans.
Kudden såg också jättefin ut.
Roligt med såna fynd..

Kram Maidi

Fiff sa...

Det var fynd det!

Lilli sa...

Jättebra fynd! Kudden är väldigt sommarfin. Praktiskt när fodralet kan tas av och tvättas :)Och garnet är ju mer än billigt! Otroligt!

AnNie sa...

Älskar kudden, vilken sommarkänsla den ger. Precis vad som behövs om det regnar och är kyligt. Piggapåkram från mej.

Hedvig sa...

Rödtottar of the world, unite! ;)