onsdag 4 maj 2011

Gladsaker ...

Ja hörni ... Denna dag är nästan en upprepning av gårdagen, bortsett från att det inte fallit någon nederbörd ... ännu ...

Jag fnular lite med bilder och garner samt surfar runt i Bloggiversum på måfå. Himmel så mycket kreativitet det finns därute i sajberspejs! Särskilt inspirerande är projekt Hjärtekatten tycker jag. Jag är så fascinerad av alla olika karaktärer det blir på kissarna. Ett fantastiskt initiativ och bra sätt att ta tillvara på kvinnokraft. För visst är det kvinnokraft?! Jag har ännu inte sett ett manligt namn bland tillverkarna ...

Jag har börjat på en illgrön liten krabat i akrylgarn med knallrosa detaljer. Jag har aldrig virkat figurer eller dockor förut, så jag vill tjyvträna lite innan jag sätter nålen i "rätt" garn ... Han blir ganska liten för garnet är lite väl tunt. Det är pilligt, men bra träning är det.

Fler bilder ur arkivet, saker som gör mig glad!

Smörknivshållare från Pukeberg. Ett fynd från Myrorna. Ser ut som små pussmunnar tycker jag ...

Favoritarmbandet är handgjort av fina Nina på Åland, inköpt i hennes butik på Etsy

Överraskning i brevlådan häromdan. Specialdesignad hårklämma med handgjord dekoration av min fina vän Caroline i Göteborg.

Kunde icke motstå dessa när jag var i blomsteraffären

Dessa kunde jag inte motstå på Indiska

Present från min älskade syster

7 kommentarer:

Nina/Stjärnkraft sa...

Men guud, en sån läcker hårklämma! Söt som en påse godis ju (fast jag inte äter sånt) :o) Me like! A lot!!! Men jag får f-n inte till mitt hår att hållas på de där fina viset, trots att jag har längd så det räcker :o/

Tack i massor för marknadsföringen hörru! Sånt säger vi aldrig nej till ;o)

PS. Armbandet verkar sitta som en smäck *puh*

Annika sa...

Åh ännu en fin blogg.... säger Tack för din röst... visst är det kul detta med att sitta o blogga runt... man hittar det en a finare än det andra... nu ska jag kika runt här hos dig en stund... Kram Annika

Anki sa...

Nina! Jag har så jädra tungt hår, så strax efter det att bilden togs rasade det ihop ... men jag ska snart kapa av en bit så då funkar det nog bättre. Armbandet sitter som en smäck å andra handleden längtar efter syrran till det ;D
Annika! Tack själv, hoppas att du hittade nåt du gillade och välkommen tillbaka!

Rosenvante sa...

Vilka fina gladsaker du har. Speciellt smörknivshållarna var ju så söta. Visste inte ens att det fanns nått sådant.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag säger som du, det finns så enormt många fina idéer och mycket kvinnokraft ute i cyberrymden överallt, jag tittar och tittar och det snurrar i mitt huvud, jag samlar bilder och tänker jag ska göra det och det och det och så blir det just ingenting.....ja, kaos blir det. I mitt huvud.
Härlig blogg du har.
I will be back!
Agneta kram

Evas Pyssel sa...

Så är det med mig med..jag kan inte motstå små fina saker . Fjärilar t.ex. De piggar lätt upp något annars så trist. Kram Eva

4U2 sa...

Roligt att du hittade till mig ... så hittade jag till dina pussmunnar bla.!