måndag 2 maj 2011

Mysiga måndag!

Jadå, ni läste rätt. Mysiga måndag! Jag har ett par välförtjänta semesterdagar den här veckan ... Synd bara att det blåser så jämarns kallt att jag inte har lust att gå ut. Får väl sitta inne och värma fingrarna på tangentbordet eller med en virkning. Egentligen hade jag planerat att åka till syrran på västkusten denna vecka, men jag kände att jag behövde några dagar att "bara vara". Virka lite om jag vill, putsa ett fönster om jag har lust, åka till stan om jag känner för det eller inte göra ett jota mer än att hasa runt i raggsockor och morgonrock hela dagen. Det blir ett obligatoriskt sommarbesök på västkusten i sommar ändå ...

Nu mina vänner, några smakprov på vad jag haft för händerna. Jag har inte fotat allt som blivit klart dock ... De rosa tosslorna med gul dekoration fick hårdrockardottern ;D

Nu blir det kofta och vantar på för jag har just bestämt mig för att ta en sväng till ICA. Smöret är slut och det går ju inte för sig ifall jag får en bakattack nån av mina lediga dagar ...

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Åh, sådana dagar är bara så mysiga. Ibland tar jag en sådan också och gör inget eller hur mycket som helst, det är dagsformen och humöret som får bestämma.

Nina/Stjärnkraft sa...

Tosslorna du virkar är ju snajdiga! Såna borde jag kanske ge mig på någon gång när inspirationen för att uppfinna nya saker går i botten?

Och sockstickandet tycks gå bra numera ;o) För visst var det ju så att du var lite trög i starten då för länge sedan, före du inledde ditt intensiva förhållande med Fejan? Eller missminner jag mig..?

Anki sa...

Hmmm, jag är fortfarande trög vad gäller sockor. Det går snabbt och lätt, men när jag kommer till hälvettut får sockan ligga och hånflina i korgen ett tag ... Jag fattar inte varför. Trodde det skulle gå över ...