tisdag 10 juni 2008

Himmel och pannkaka!

Nu vet jag precis varför jag inte stekt tunnpannkakor på mycket länge. Dels är det jobbigt att steka till två STORätare, dels är det värken jag får efter att ha ätit ett par stycken. Att jag aldrig lär mig! Jag tror det kan vara kombinationen ägg/vitt mjöl eller ägg/socker som är kasst för min mage och resten av kroppen. Tror inte det det är äggen i sig för jag kan äta ett stekt ägg till pytt eller fisk med äggsås. Nåja. Nu vet jag. Igen ...
Att vädret är i en ändringsfas gör inte heller saken bättre. I dag orkas det nog inte så mycket mer än att hoppas på regn, dricka te och lyssna på musik.
Vet inte om det blir nåt handarbetat idag :-/

4 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Lika illa här tyvärr och jag älskar pannkakor, men det är nåt med ägg, gluten, socker, stekt i fett och... hjälp va ont i magen det blir! Likadant med våfflor:(

Anki sa...

Visst är det fubbigt!

Mildamakter sa...

Jag har kommit fram till, att jag mår mycket bättre nu när jag har uteslutet både socker och mjöl ur min kost. Värken är mycket mer hanterbar...konstigt nog, men jisses vad sugen jag blev på pannkakor när jag läste det här :o)

Anki sa...

Jag har nog vetat länge att jag också påverkas av det, men det är ju så gott och då provar jag igen för det kanske inte händer nåt den här gången ... Förträngningsförmågan funkar i alla fall ;)