torsdag 12 juni 2008

Kul att träffa Pinglorna igen!

Idag har jag återgått i arbete. 3 timmar och 59 minuter om dagen blir det på halvtid. 50% alltså, men jag kan meddela att 100% av den tiden gick åt till att hålla värmen. Attans så kallt det är på nya stället. (Jag har inte bytt jobb, vi har flyttats från Stockholm till Sumpan). 19 grader mättes temperaturen till vid min plats och det drar kallt som fasen. Jag var förvarnad så jag hade kofta och ullsjal med mig, men det räckte inte. I morgon blir det filt om benen och torgvantar på. Jag ska ha semester nästa vecka och jag hoppas verkligen att problemet åtgärdas under tiden. Annars lär det väl bli mer/ny värk som resulterar i heltidssjukskrivning.

Nu tror ni kanske att jag jobbar som ismaskinsförare, men ack nej. Jag arbetar på en modern arbetsplats i ett kontorslandskap som telefonist ...

Det blev en liter jordgubbar i dag också. Har ni sett så STORA?

4 kommentarer:

Susilull sa...

Mums, vilka jordgubbar!
Hoppas du tinar upp nu när du skall ha semester - nu håller vi tummarna för lite fint väder - både i öster och väster.

Tack för besöket på min blogg!

Anki sa...

Dom var jättegoda. Så där stora gubbar kan vara lite smaklösa annars men dessa smakade svensk solsommar!

Monica Hansen sa...

Nu börjar goagubbesäsongen:)

Var rädd om dig på jobbet!

Anki sa...

Men du e la omgiven av goa gubbar jämt?!