måndag 2 juni 2008

Jodå, det är liv i tanten ...

Det var ju idag jag skulle till läkaren på återbesök. Himla tur att jag hade skrivit upp det ordentligt och att jag läste lappen i morse. Jag var helt inställd på att det var i morgon jag skulle dit :-/
Nåja, nu har jag fått diagnosen Fibromyalgi efter en lång och ingående undersökning. Inte särskilt oväntat eftersom jag själv mer eller mindre redan hade dragit den slutsatsen. Jag är nu helt sjukskriven till och med onsdag i nästa vecka eftersom den här jädra tröttheten inte vill ge med sig. Sedan blir det på halvfart resten av juni och återbesök 30/6.

Det blir inte särskilt mycket gjort dessa dagar, men det är ju meningen att jag ska vila så jag har inte dåligt samvete för det. Tvärtom faktiskt, jag är värd att få vila ett tag. Medans jag orkar ...

Använda kameran orkar jag i alla fall och här är något av det man kan se på väg till eller från vårdcentralen.


Hitchcock på en grindstolpe, kusligt ...

Nyvattnade Margueriter utanför blomaffären.



Ett riktigt fågelträd :-)



På väg söderut. Varför kan man undra ...

Första Pionen har slagit ut vid husknuten!

5 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Hejsvejs från Göteborg:) (Igen!)

Anki sa...

Välkommen tebax! Jag gillar Ginger Beer :-)

Anonym sa...

Ta det nu lugnt och vila upp dig så att krafterna kommer tebax.
Vilket häftigt uggleträd du hade hittat. Vi syns igen.

Mabbe

Anki sa...

Visst är det läckert! Jag stannar ofta till vid det när jag tar den vägen hem :-)

Eva i Halmstad sa...

Hej
Va skönt att få ett namn på va de är, alltid lättare när man vet vad man jobbar mot, välkomen i fibrogänget.
Ha de så gott de går.
Eva.