onsdag 11 juni 2008

Torra kläder och tepaus

Jag gick ut på en liten promenad för en stund sedan. Tog mig till centrum och köpte finfina jordgubbar som vi ska ha till efterrätt när vi kommer hem från kinesen ikväll. När jag hade kommit knappt halvvägs hem kom en regnskur som hette duga. Jädrar som det forsade vatten på gatan. Jorden är ju så torr och hård att vattnet rann av gräsmattorna. Jag och mina kläder sög åt oss i alla fall så nu sitter jag här med nya torra kläder och en handduk om håret och sörplar i mig varmt gott te.

5 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Tack för den roliga länken till animationerna hos Vickes:)

Anonym sa...

Visst är det tokigt, att man behöver vattna vid regn, annars rinner vattnet bara bort..

Anki sa...

Ja hos Vicke finns massor med skoj som jag hittade av en slump :-)

Ja man förstår ju nu att det blir översvämningar i länder där det annars är snustorrt när de får mycket regn på en gång :-(

Eva i Halmstad sa...

Va bra och så har du färdig sköljda jordgubbar.
HA de så gott hos kinesen.
Eva.

Anki sa...

Hihi, ja det förståss ...
Fila sma lättel var gottigottgott!