måndag 9 juni 2008

Veckan började med trastjakt ...


Den här dagen började med trastjakt i dubbel bemärkelse. Först jagade katten, och hann tyvärr få tag i, en trast. Naturligtvis tog han in den för att visa hur duktig han varit. När han släppte den flög den iväg i vardagsrummet. Jag stängde in katten i ett rum sen började min trastjakt. Den flög fram och tillbaka mellan gardinstängerna, bajsade på fönstret, fällde några fjädrar i rena förskräckelsen, men bara vägrade att flyga ut genom fönstren eller altandörren. Till slut flög den in i en stor spegel i hallen, blev groggy och landade på golvet. Då först kunde jag ta en handduk över den och lyfta upp den försiktigt för att kolla efter synliga skador. Otroligt nog verkade den oskadd så jag tog ut den och satte den på en gren i vår stora gran. Den satt där en stund alldeles stilla och tittade på mig sedan rätt som det var sa den "tjipp tjipp" och flög iväg. Härligt!

Helgen har varit rätt så aktiv trots värk. I fredags tog vi med min gamla mamma ut på fika och en kort promenad vid Årstaviken. Hon tyckte att det var roligt med lite omväxling i vardagen och det var det ju för oss också. När vi hade skjutsat hem mammi åkte vi och träffade döttrarna och så åt vi ihop. Härligt med hela familjen samlad för en gångs skull. Kul att se hur junioren i syskonskaran har vuxit om sina systrar med mååånga cm. Jag är minst, näe inte minst utan kortast, i familjen med mina 173 cm.

I lördags åkte jr och jag till stora stada. Sonens garderob behövde en påfyllning och än så länge går det bra med morsan som sällskap i butikerna :-)
Gissa vad det blev för färg på t-shirtarna när man snart blir 15 och lyssnar på bland annat det här norska gänget: http://www.youtube.com/watch?v=a7exBRR7UU0&feature=related
Vill bara säga att junior är en av de finaste grabbarna i byn. Lite lat och skoltrött kanske men genomsnäll är han.
Jag lyssnade bland annat på det här när jag var lika gammal och det blev ju folk av mig med:
Vad vore musikvärlden utan honom?
Bowie är fortfarande den STÖRSTA favoriten, jag var på Globen 2003!

Igår var vi på ÖB i Enköping. Vi skulle köpa oss nya sköna stolar till uteplatsen men det fanns inga. Isället fyllde vi på förråden med tvättmedel, rengöringsmedel, HP-sås (billigt som tusan på ÖB), bakformar och diverse konserver. Idag blir det inte mycket gjort misstänker jag. Känner mig lite värkig av väderväxling och kanske av allt "hoppande" in och ut ur bilen i helgen. Kanske det blir en del stickning och lite mer nostalgi med hjälp av You Tube. Jag ska i alla fall tassa ut på en del bloggbesök så här i Hemlis4-tider ;-)

Kram på er tills vi ses igen!



Årstaviken med SöS i bakgrunden och Stockholms Ström 3 som kommer puttrande.

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Fin bild på viken och vattnet och båten:)

Bowie är kanonbra! Och schnygg ockschå:)

Anki sa...

Tackar tackar!

Han har blivit schnyggare med åren men alltid lika spännande och fantastisk!