lördag 14 juni 2008

Lördagsliv


Jag fick sova länge idag. Tack och lov för det eftersom jag sov illa i natt. Vaknade till när gubben gav sig iväg till jobbet vid halv 10-tiden nu på förmiddagen. Jag hann precis fixa frukost och vakna till innan det var dags för Melodikrysset. Krysset var i enklaste laget i dag (igen). Anders Eldeman ger alldeles för många ledtrådar och han använder ofta samma artister i frågorna.

Sonen och jag ska in till stan idag. Vi ska hämta effektpedalen han har beställt till sin gitarr och jag ska inhandla "grejor" till det första hemlispaketet som jag snart ska skicka iväg norrut. Måste gå och knacka på hans dörr nu så han vaknar. Han måste duscha och äta innan vi åker.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ämme ååååååååååååh ... sova... arrrrgh ... mummelmummel ... vaaaaa? ... Musikbörsen? ... mummelmummel ... idag? ... mummelmummel ... Vad finns det att käka?

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Jag hade hjärnsläpp förra helgen (också). Gubben min är inte särskilt sportintresserad så vi bestämde då att vi ska gå på bio ikväll. Nämen det går ju bara inte. Inte i kväll! Jag vet inte hur jag ska få honom att inse att det går lika bra en annan dag när Sverige inte spelar en viktig match i EM.

Det ser ut att bli regn så någon utomhusstickning blir det nog inte denna WWKIP. Däremot stickar jag ju på pendeltåget, det är ju också "in public" ...



Fyndade lite på loppis i Sumpan igår. En stickbok, 12 vykort, tre virkade minikaniner, trästickor storlek 12 eller nåt och en Pyjamasbanan jag inte kunde motstå. Jag hatälskar dem och Teletubbies. Huuua! Fast en sak är inte med på bilden, den åkte direkt i tvättkorgen för att senare åka ännu längre :-)

Inga kommentarer: