söndag 25 april 2010

Champagne och rysk kaviar ...

... står inte på inköpslistan. Ingen Lottovinst igår som ni förstår ...
Däremot är listan fylld av basvaror som snart ska inhandlas, det är ganska tomt i skåpen så här runt lönedags. Sen lär det väl slinka ner ett och annat impulsköp i kundvagnen också ... "ja-men-det-är-ju-så-billigt-och-kan-vara-bra-att-ha" ...

Himlen har varit klarblå hela förmiddan, men nu börjar det dra in mjölkvita skyar västerifrån. Bra, då slipper man få dåligt samvete för att man drar runt i affärer ...


Den här hittade jag i den lilla asiatiska butiken där jag brukar köpa kryddor


9 kommentarer:

Rosenvante sa...

Luring, trodde du vunnit en massa pengar nu på lottot. Här har ingen ringt så nån stor vinst har vi väl inte heller fått. Det blir nya tag igen.

Nina/Stjärnkraft sa...

Ingen lottoutdelning här heller, så du är i gott sällskap ;o)

Hoppas du köpte med dig en burk av vitlöken i smörja! Undrar om det inte är dags för ett nytt lexikon för den översättaren? *garvar*

Fiff sa...

Hejsan, tack för din kommentar hos mig:-). Det var mkt trevligt! Och ja, det måste vara nåt allvarligt fel hos männen...garn som e så bra! *blink*. Hmm...undrar om smörja e gott?

Anonym sa...

Sv: Hej! Tack så mycket, vad glad jag blir! Garnet jag använder heter Mimosa och är ett äldre garn så det finns nog inte att köpa längre. För att få en lite tjockare känsla i filten virkar jag med 3 nystan samtidigt och en grov nål.

Anki sa...

Jag köpte vitlöken i smörja och den var inte så god. Tror det var en förkortning av smörjolja. Huuuga!

Astrid sa...

Vad synd på vitlöken. Det som brukar vara så gott =(
Knapparna hade jag glömt, så gjorde vi också. (surr)

Mille Wulff sa...

Grease

Marielle sa...

Alltså jag måste ju verkligen besöka den där asiatiska butiken! Den verkar va en guldgruva! =)

Anki sa...

Hihi, jadu Marielle. Många fniss har det blivit där. Många goda kryddor och annat har inköpts också ... Den ligger på Medborgarplatsen, Söderhallarna en trappa ner :D