torsdag 29 april 2010

Hjärtans Fröjd ...

Trots nyreggade räkningar (som jag hade lyckats förtränga in i det sista) och regn så känns hjärtat lätt. Det åskade för en stund sedan och det kan bara betyda att värmen är på väg! Igår morse var det nollgradigt och frost när jag gick till jobbet. Nu känns det behagligare ute och småfåglarna var ännu i farten när jag var ut en sväng nyss ...

I morse när jag gick till tåget kom en mamma med sin lilla tös i vagnen och den lilla sjöng så fint. Så fick hon syn på mig, vinkade och sa hejhej. Sedan vinkade vi till varandra en lång stund och skrattade. Väl på tåget fanns gott om platser, det gick i tid och "tjattermajan" kom inte på. Det är en kvinna som brukar gå på på stationen efter min och hon pratar sönder allt och alla. Vi andra som åker med vet snart allt om hennes läkare, grannar, arbetskamrater och hennes promenader ...

På jobbet flöt det på bra och dagen gick riktigt fort. Vi pratade bland annat om järnrik mat på rasten och jag blev så sugen på stuvad spenat. Mums! Handlade på hemvägen och på ICA var det provsmakning av korv. Ett hyfsat lokalt charkuteri som bjussade på sin Västerbottenkorv. Riktigt god, så jag köpte några stycken och så åt vi den med stuvad spenat. Dubbelmums!

Efter maten tog jag en liten sväng (hmmm, ja alltså jag var ute och luftade mig sådär som vi rökare gör ibland ...) Jag såg fler saker som hjärtat kan fröjdas åt, se här ...



"Riktig" Hjärtans Fröjd på gång ...

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vilkent härligt inlägg, så himla positivt att man blir glad. Vilket flyt på allt.

Anki sa...

Jag surnade till en aning över räkningarna och blev lite stressad ett tag. Men ... började tänka på hur dagen varit och då vände det. Kändes jätteskönt!

Mille Wulff sa...

äre citronmeliss mitt öga skådar! Tycker jag tom känner doften!

Nina/Stjärnkraft sa...

HA! Samma bagge som jag plåtade häromdagen i min trädgård :oD Eller kanske inte samma då, förstås. Snarare en kusin, eller kanske en pyssling.

Men jag har fortfarande noll hum om vad det är för en krabat. Vet du?

Anki sa...

Citronmeliss, jajamen. Doften är som balsam för själen!

Baggen kanske har åkt hit med färjan :D
Har ingen aaaaaaaaaning om vad det är för en gynnare. Men grann var han att se på!

Anki sa...

Jooo, nu kom jag ihåg. Det är en slags jordlöpare!