onsdag 28 april 2010

Vill ni veta nå't?

Jag fick en award av söta Rosenvante igår. Nu har jag hämtat den och tänker berätta sju saker om mig själv vare sig ni vill eller inte ... Eftersom jag nyss tagit upp bloggandet här igen känns det alldeles extra kul. Tack tack! Den ska skickas vidare till sju andra bloggare, men de flesta av er har ju redan fått den, så det blir inte lätt att fylla kvoten där ... Jag gillar er alla ändå!

  1. Jag är 50% smålänning & 50% rospigg, född och uppvuxen i Stockholm.
  2. Jag älskar bokstäver, ord, dialekter och språk.
  3. Jag är en snäll jävel ;D
  4. Jag ämnar skriva en barnbok, har en historia som skvalpat i huvudet en tid ...
  5. Jag äter gärna smågodis.
  6. Jag är trebarnsmor (helsyskon födda 79, 86 och 93).
  7. Jag äger en stor förkärlek till Irland och Storbritannien

Fast det där sista står redan i profilen förstås. Men om jag säger att jag tror (vet) att mitt stora intresse för de länderna beror på att jag är stensäker på att jag har levat där i tidigare liv så förstår ni ... eller inte, haha ... Fast ni fick reda på nåt nytt under nummer 7 i alla fall ...

Så, denna award vill jag ge till ALLA, men särskilt denna kvartett:

Dags för lite stickning nu innan sängen lockar för mycket. Tjoflöjt!

7 kommentarer:

Fiff sa...

Oj! Hej! Tack! Vad snällt! Jag som inte ens har bloggat i en månad...! Nu blev jag glad. Tackar!

Nina/Stjärnkraft sa...

Så intressant! Och lustigt. Jag är också väldigt förtjust i Storbritannien (har t.o.m. varit förlovad med en tvättäkta engelsman en gång i forntiden) och Irland är ett drömresemål parallellt med Nya Zeeland (se där, inte helt förvånande ett annat engelskspråkigt land!)

En lite märklig företeelse är hur lätt jag haft för att lära mig språket. Under min skoltid behövde jag aldrig läsa mina engelska läxor - inte nämnvärt mycket i alla fall - och gled ändå fram med toppbetyg. Extremt tidigt i mitt liv började jag läsa böcker på engelska och för sisådär 25 år sedan genomgick jag på skoj, helt oförberedd, tentamen för Cambridge Certificate of Proficiency i Uppsala.

Faktum är att det här har förbryllat mig hela mitt liv. Men vem vet, förklaringen är kanske att jag, precis som du, var britt i mitt förra liv ;o)

Anki sa...

Den är du värd Maja! Inte bloggtiden som räknas serru ;D

Hmmm, jadu Nina. Vi var nog grannar på nån kulle i Wales, eller på nån Aran-ö du och jag!

Marielle sa...

TACK ANKI =) Det värmer i torpar-hjärtat ;)

Anki sa...

Vassego Marren! Ett torparhjärta ska hållas varmt :D

Rosenvante sa...

England blir intressant för mig eftersom min dotter bor där och hon väntar sitt första barn i höst. Så många resor kommer det att bli framöver antar jag.
Det här med att berätta om sig själv är kul tycker jag. Nu får man veta lite som inte skrivs annars. Lycka till med boken. Får väl köpa den till barnbarnen när den är tryckt.

Evas Pyssel sa...

Nämen oj så trevligt !!! Vad gulligt av dig . Nu blev jag lite pirrig för jag vet inte riktigt vad jag gör nu. Måste rådfråga min dotter. Tusen TACK än en gång !!! // Eva