måndag 26 april 2010

Jag håller med Oscar Wilde ...

Det enda sättet att övervinna en frestelse är att ge efter för den!


Alltså kunde jag inte gå förbi garnaffären på lunchen. De skyltade ju för tusan med 50% rabatt på udda varor ... Det ska bli ett par småsockor av Drops Delight och så ska det antagligen bli disktrasor av bomulls/lingarnet ... Perfekta "åka-till-och-från-jobbet-projekt". Precis som grytlapparna har varit. Här är tvåan ...

Lite vissen kände jag mig idag, men jag höll mig upprätt. Precis som fjolårets Klätterhortensia ...

7 kommentarer:

Nina/Stjärnkraft sa...

Halva priset-erbjudanden ska man alltid hugga på. Åtminstone om det gäller kvalitetsgarn, för till normalpris har man ju för höge farao inte råd att unna sig det!

Lycka till med projekten! Och du, det var helt rätt att följa Oscar Wilde i det här fallet. Flankstödet från det här hållet är totalt ;o)

Anki sa...

Javisst för tusan, man måste hugga när garnet ligger ute och fylla på förråden lite till (eftersom jag nu lyckats sälja bort massor av mina gamla lite sämre fynd ...)

Rosenvante sa...

Klart man inte kan gå förbi ett sådant erbjudande. Tycker du var duktig som inte köpte mer. Jag åker alltid dit på annat också.
Håll dig frisk nu så du kan njuta valborg.

skapa och inreda sa...

Hi,hi...Oscar Wilde har så rätt så:)
Ha det bra/Annika

Rosenvante sa...

Det finns nått att hämta vid mig.

Anki sa...

Wow! Tackar! Jag ska fnula på 7 saker att dela med mig av. Sen hämtar jag och berättar i morgon. Nu är det nattinatti ...

Mormor S sa...

Vad roligt att du hittade garn för billigt pris. Det är perfekt. Jag fyndar också så jag har mer garn än jag hinner göra över med så länge jav lever men den dagen den sorgen. Det är bara gubben som lider av det.
Det finns en affär här i området som alltid har en korg med utgående eller udda nystan för 10:-kronor så jag har måååånga 10-kronors nystan vad det nu beror på.
hälsn Siv