lördag 24 april 2010

Dammråttor och Lottomiljoner ... host host ...

Hade tänkt åka in till stora stada idag och gå på Lakritsfestival, men allt blir inte alltid riktigt som man tänker. Hostar alldeles för mycket så av hänsyn till andra besökare struntade jag i det. Inte särskilt trevligt att gå där hostande och harklande bland alla provsmakningar ...

Istället har jag lagt ut en del grejor på Tradera (och NATURLIGTVIS köpt lite fint entrådigt ullgarn till den där sjalen jag har i huvudet, samt en ergonomisk virknål jag hört så mycket gott om). Sen så har jag bland annat tittat på dammråttorna, klappat katten och tippat ihop veckans Lottomiljoner till syrran och mig ...


7 kommentarer:

Rosenvante sa...

Dammråttorna jagade vi igår. Lottovinsten går tyvärr till Tofta denna helg, sorry.
Kul att du hittade ditt garn så du kan sticka den där sjalen. Har tittat en del där idag också, men inte handlat. Måste hålla lite koll på tangenterna ibland, de vill så gärna peta ner siffror när man är inne på Tradera, fattar inte det.
Krya på dig och trevlig kväll

Anette sa...

Hej! Vad kul att du tittade in på min blogg. Fastän jag redan följr så många, är det alltid kul med nya bekantskaper.
Angående lottovinsten har ni fel både du och Rosenvante, den är nämligen redan på väg till Anneberg (hoppas jag) :)
Krya på dej!

Mormor S sa...

Hej! Roligt att du tittade in på min blogg. Det är kul att se att du stickar som jag också gör.

Jag håller på med diverse stickning och virkning. Jag måste ha lite ombyte så ibland blir det sockor och en annan gång en mormorsruta eller två.
Du är lik mig när det gäller garn. Jag sålde ut nästan allt garn för några år sen men nu har jag mer garn än vad jag hade då. Så fort jag ser ett härligt garn kan jag inte låta bli utan jag köper det.

Du är välkommen tillbaka till min blogg.
hälsningar Siv

Anette sa...

Hej, igen! Jag har fått flera olika mönster som alla var snarlika varandra, även dt rätta.

Nina/Stjärnkraft sa...

Hoppas det gick bättre för dig och syrran än för mig här i Finland. Med Lotto alltså :oD

Astrid sa...

Hej! Kul att du hittade min blogg så jag kunde hitta din =)
Jag kan trösta dig med att dammråttorna har flyttat hem till mig. Förut visste jag inte var de kom ifrån...
Lakritsfestivalen hade varit trevligt att besöka.

Lilli sa...

Hejsan! Tack för kommentaren hos mig! Så kul att du hittade till mina sidor, och jag nu till dig :) Ser ut att vara en trevlig blogg som du har, som jag ska följa, tänker jag :)
Ja, vem kan väl motstå ett sådant erbjudande som 50% på garn när man precis går förbi?!
Ha en bra dag!