tisdag 27 april 2010

Säckade ihop ...

Bokstavligt talat. Har rensat garderoben lite och lagt gamla kläder i en säck. Har insett att det som inte använts de senaste åren aldrig kommer att användas igen. Döttrarna har tidigare tagit hand om det som de kan tänka sig att använda. Inte särskilt mycket ... Det som blev kvar är felfria kläder som nog kan glädja någon annan så de får åka till Stadsmissionen eller Frälsis ...



Nu blir det en snabbtur i Bloggiversum, sen ska här najtas tidigt ... *gäspar*

5 kommentarer:

Nina/Stjärnkraft sa...

Berömvärd insats! Särskilt som du låter "varan vandra" och för sånt som är helt och rent till biståndsorganisationer. I like!

Rosenvante sa...

Bra att du skickar vidare. Det gör alltid jag också. Brukar lämna vid Gotlands Katthem. Där säljs allt billigt så det blir lite rundgång på allt. Så får de vilda katterna det lite drägligare också.

Anki sa...

Ja vad tusan. Jag blir så arg när jag ser vad som slängs. Hela felfria saker och kläder. Bara för att nån tröttnat på dem. Fasen alltså, det finns ju faktiskt de som inte ens får vardagen att gå ihop ... Jag försöker dra mitt strå till stacken så gott jag kan.

Evas Pyssel sa...

Vilken trevlig blogg du har och så vackra foton du tagit. Jag känner igen mig i mycket du skriver. Hoppas det är okej att du finns i min blogglista. Jag vill inte missa dina inlägg.
Natti natti för mig också nu. Eva

skapa och inreda sa...

Jag rensade också häromdagen, blev två stora påsar som jag skänkte bort.
Kram Annika