fredag 23 april 2010

Solkatt, brevlådegodis och jag arbetar av projekthögen ...

Katten följde med mig när jag gick ut till brevlådan. Han såg så nöjd ut i solskenet så jag gick in och hämtade kameran. Jag tog ett par bilder innan jag hämtade posten, sen gick jag in igen. Är inte riktigt kry från den envetna förkylningen ännu och då är det bäst att hålla sig inne i skuggan. Fast nu börjar det mulna på och det ser ut som regnmolnen klumpar ihop sig :(


Postisen hade i alla fall kommit med en efterlängtad bok från AdLibris idag. Jag lånade den på bibblan förut och insåg att det är en sån bok jag bara mååååste äga själv! Jag ska försöka mig på den vinröda tröjan tänkte jag, fast i nån mättad blå nyans ...


Men ... först ska delar av högen med halvfärdiga projekt betas av. I gårkväll gjorde jag klart långsjalen i lingarn. Den har legat glömd i en garderob hur länge som helst. Lustigt att sticka färdigt och sedan repa upp (tappa) var fjärde maska! Två stora grytlappar i olika gröna toner blev klara i förmiddags. De ska bara få en kant runtom och så ska jag hitta på nåt att brodera på dem, nån fräsig text tänkte jag. Tröjan till Hannes (syrrans sonson) ska sys ihop och få en halskant. Efter det ska jag virka klart väskan jag håller på med, om jag bara kunde komma ihåg var jag lagt den och sen ... Jodå, jag har att pyssla med. Ändå har jag massor av kommande projekt i huvudet.

Men det är väl såna vi är, vi garngalningar ...

(Halsduken jag har på mig på fotot gjordes till yngsta dottra i vintras)

6 kommentarer:

hugan sa...

Hej där! Tack för titten hos mej, välkommen åter!
Härliga bilder på kissen i solen!
Den där boken ser helt fantastisk ut, spännande. Jo det är lite småtungt med vissa projekt som inte vill bli klara, nu har jag inte så många sånna,har nog med att få klar en viss sjal... ;-)
Ha en härlig fredag och hoppas solen kommer åter!

Renée sa...

Hej! Tack för titten hos mig! Alltid trevligt med nya människor tycker jag. Himla fin katt du har! Vi har väl tänkt att skaffa en kisse när hunden har gått vidare till nästa liv... Dottern vill ha en birma eller nåt i den stilen... Vad duktig du är på att sticka! Själv är jag helt hopplös på att läsa mönster! Rena rama grekiskan! Sen stickar jag kanske inte så mycket på grund av min sjukdom, fast kul är det!

Ha en underbar helg!

skapa och inreda sa...

Åh dessa underbara katter:) Vad vore livet utan katt och garn?
Trevlig helg/Annika

Anki sa...

Tack själva tjejer!
Ja boken är en sån där bok som man kan sitta och bläddra i. Läsa stickbeskrivningarna bara för att den är så fin ;)

Katt och garn, ulligt gulligt och egensinnigt ...

Rosenvante sa...

Det var inte dåligt så många projekt du har på g.
Men det är ju härligt att ha mycket i huvudet, trist tycker jag att tiden inte finns till allt man vill bara.
Kissen är jättefin. Är det Norsk skogskatt i honom? Påminner lite om vår Gullan och hennes bror (som tyvärr bara försvann).

Anki sa...

Det värsta med att ha mycket i huvudet är ju att det blir för mycket ibland och då blir det alldeles tomt i bollen istället ...
Stilig norrman till ca 75% resten svensk bonde tror jag :) Stor och präktig är han, världens snällaste!